Asta-i întrebarea, în pescuitul peștilor răpitori la spinning, oriunde te-ai afla …
Cred că cei mai puțin experimentați ar fi tentați să spună năluca. Cei cu experiență medie ar menționa: locul, iar cei mai experimentați: năluca, locul, momentul și norocul.
În esență, totul ține de încredere și de experiență. Încrederea îți dă puterea să “animi” năluca în sau pe substratul apei, iar experiența, să selectezi năluca potrivită și locul ideal. Norocul vine la pachet cu cele două. Tot încrederea și experiența este cea care te ține sau te gonește, după o anumită perioadă, de pe un loc de pescuit.
Dar și încrederea asta exagerată îți poate juca feste, în special la cei mai puțin experimentați sau la cei exagerați de încrezători. Căci există și din aceștia. Cel mai mult mă intrigă când aud remarci, de genul: - prinzi numai cu o anumită nălucă!Este cea mai mare greșeală comisă de o mare parte din pescarii de răpitori, greșeală prezentă în special la cei cu experiență medie sau la cei cu mai puțină experiență în pescuit.
Dacă ar fi așa cum gândesc ei cel mai bun exemplu ar fi analiza unui concurs de pescuit. Dacă s-ar prinde pește cu o nălucă, atunci numai maxim 2-3 echipe ar avea pești, iar alții s-ar uita la ei pentru că nu au EXACT năluca potrivită. Aici trebuie să îți pui un semn de întrebare! Eu sunt convins că cel mai important este să găsești năluca potrivită pentru locul și momentul respectiv. Cum faci asta? Simplu, experimentezi continuu. Schimbă năluci după năluci, dar nu orice năluci!
De ce credeți că sunt milioane de năluci pe piață? Simplu, pentru că marea majoritate au avut momentul lor, înainte și după post-producție. Cum așa? Pai să vă dau un exemplu: Săptămâna trecută am primit de la Rapala un pachet cu năluci pentru teste. Scrisoarea de la ei arată așa:
Nu numai eu am primit așa ceva, dar și alți pescari consultanți Rapala din alte țări. Feedback-ul nostru este atât de important că, în urma rezultatelor și indicațiile noastre urmează producția. O firmă care se respectă o face pentru fiecare produs în parte. Numai așa năluciile ajung celebre, precum Shadow Shad Rap, Rippin Rap, Dives-To, Husky Jerk, Skitter Pop, etc.
Iar tu trebuie să ai un surplus de încredere când folosești năluciile respective. Ăsta-i avantajul major între o firma de calitate, care se respectă și firme “no-name”, apărute pe piață azi și cu perspectivă incertă. Singurul lor atuu poate fi prețul mic. Dar dacă poți cumpăra un patent mai ieftin, în comparație cu altul, deja brand recunoscut, nu același lucru se poate spune și despre nălucile de pescuit (voblere sau alte năluci moi). Prețul mic se va reflecta direct în rezultatul pe apă al nălucii cumpărate. Un preț mic te pozitionează între a prinde și a nu prinde pește. Total diferit între a folosi un patent mai mult sau mai puțin în timp.
P.S. Dacă vrei să primești pe email când public următorul articol, abonează-te aici book.com/lucian.gyorg